måndag 25 februari 2008

Vilken smäll!

I fredags lämnade jag min punkterade cykel på skolan så idag var det dags att släpa hem den. Jag och Johanna stannade vid första macken för att pumpa upp den. Jag har pumpat cyklar många gånger men idag blev det på något sätt för mycket luft. Man kan väl säga att innerslangen med ett plopp konkurrerade ut ytterdäcket och därtill spräckte en del av kedjeskyddet. Förvånat tittade vi på vad som hade hänt. Antagligen låg innerslangen i veck någonstans så att det blev stopp.
Innerslangen tränger sig olämpligt förbi...

Jag kände att det borde vara bäst att släppa ut lite luft. Men när jag nuddade ventilen exploderade helt enkelt däcket. Både jag och Johanna flög en bit bakåt och smällen var tillräckligt hög för att "Dynamit-Harry" skulle ha blivit grön av avund. Är det inte urspårat tåg och nedfallna träd framför bussen så är det exploderade däck. Jag börjar få nog av kommunikationsproblem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Vad ska man säga?

Helena sa...

"Stackars, stackars Helena" sitter ganska bra här... "Å stackars Helenas cykel"