lördag 9 februari 2008

Alternativ semmelkväll

Ikväll hade vi en alternativ semmelkväll hemma hos Mia. Det innabar att man fick skapa sin egen variant av semla. Mycket gott!

Alternativa fyllningar

Håkan tog stolt på sig rollen som "kung Håkan" i sin röda tronstol. Han är kung över popcorn och facebook (Håkan har inte ens facebook).

Jessie förevisar vispen med TRE vispar

Finfint samarbete

Elisabets fina semlor med popcorn

Min lagkompis "Foppa"

Framåt senkvällen spelade vi "hjärnsläpp"

Helén, är det inte lättare att läsa om du lägger ner kartongen i knät?

Mystisk pose av Stefan och Elisabeth

Ulrik - fotografen

Jag har spelat otroligt lite spel sen jag kom hit. Men det var faktiskt riktigt roligt! Vi spelade hjärnsläpp som går ut på att varje spelare får vara psykolog eller terapeut för de andra. Varje lag (färg) har en ruta med sin mottagning och kommer någon annan deltagare på rutan får de terapi. Klaras terapin får man en bit av en hjärna och det gäller att få sin hjärna full. Jag och min kära lagkamrat Simon fick ganska många till vår fina gula mottagning. Det kan ha berott på att det "dök upp" små lappar till de andra lagen i stil med "Välkommen till guls mottagning", "halva priset hos gul", och ett stackars par som inte klarat sin terapi fick "andra gången gratis hos gul" och Jessica som fått alldeles för få dikter i sitt liv fick en dikt med lämpligt avslut "... om själen din behöver lagning, kom till guls mottagning". Ett mycket sympatiskt spel och eftersom de andra gav upp vann vårt lag :-).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar påfallande likt fia med knuffknuff...
:)

Helena sa...

;-)

Kärnkraft för klimatet sa...

Den kvällen var jag visst inte linslus alls.

Ulrik sa...

Jaha, man skulle få den full?! Min är rymlig, luftig och med gott om plats - tänk rymd och öppen planlösning. Ibland ekar det och man undrar om någon är hemma. Nästa gång vi spelar ska jag byta strategi!

Anonym sa...

Gult är fult! Kissgult! Kissgult! Kissgult! ;-P

http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=116367

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2053&Artikel=559493

/Anonym motspelare