fredag 22 februari 2008

Punka och framläggning

Idag var det dags för Eriks framläggning. 16,5 år i plugget till ända :-). Det känns ju ändå ganska stort! En framläggning får jag erkänna är en tillställning där man inte klampar in mitt i. Så antingen är man i tid eller också kommer man inte alls. Detta tog jag noga hänsyn till på morgonen, jag var ju tvungen att planera in att jag fått punka på cykeln kvällen innan och eventuellt behövde gå. Eftersom jag gick upp tidigt hade jag gott om tid att sätta på musik och dansa. Det har hänt förr och det hände igen - jag glömde totalt bort tiden. Än värre glömde jag bort punkan. Så när det var dags att cykla iväg blev det lite krisigt. Jag fick släpa cykeln till Statoil och pumpa den där. Tyvärr visade det sig vara värsta sortens punktering så luften räckte inte ens till Shellmacken. På nästa mack funderade jag på varför jag över huvud taget brytt mig om att duscha. Jag var helt genomsvett och hade nu också olja på händerna. Den nya luften räckte flera meter :-) Hur det gick till vet jag inte riktigt, men i tid kom jag. Erik och Johans framläggning var imponerande. Jag kunde i princip ingenting om ämnet men uppsatsen presenterades på ett sätt som gjorde att man hängde med ändå. Power point-presentationen var till och med lite rolig :-) Bubbeldrickan som bjöds efteråt var också rolig :-)

Erik in action, Johan till höger

Till Erik säger jag: bra gjort vännen! Lycka till!

Inga kommentarer: