fredag 15 februari 2008

Spännande, sa Martin

Äntligen! Efter alldeles för lite lov var det dags att ge sig av hemifrån. Målet var Stockholm! Anhalt ett blev att hänga lite med Martin i hufvudstaden. Vi möttes på centralstationen och det hade väl inte gått mycket mer än en halvtimme förrän jag fick en svårtydd blick av Martin på Donken. Sen kom det en liten ordsalva där innebörden enligt min tolkning var att det är spännande att umgås med mig. Martins tolkning var något om Svensk Kassaservice och vägbeskrivning och stockholmsdialekt, men det hörde jag inte så noga. Jag har så väldigt dålig hörsel ibland.

Martin

Martin var på jakt efter en adapter till en synth vilket ledde oss till en musikaffär.

På min inrådan valde vi sen att strunta i tunnelbanan och istället hem till Martin utefter vattnet. Det var ju lite typiskt att det skulle bli snöstorm just då. Men den var åtminstone snabbt övergående.

Det var roligt att få se Martin och Idas place. Jättefint enligt mig! Det geografiska läget gick inte heller att klaga på. Skickar han bara en dansersättare till mig så har jag inget mer att klaga på :-)

Inga kommentarer: