lördag 23 februari 2008

Lördag med familjen Brandt

Lördagmorgonen började med en väldigt god frukost.

Därefter spelade jag Wii för första gången. Riktigt roligt! Vi hann med tennis, golf och bowling. Tennisen var roligast :-) Här spelar Ida och Simon.

Världens sötaste unge?

Värsta charmtrollet!

Vi tog färjan över till Helsingör. Det blåste nåt helt otroligt! Jag kunde knappt stå rak på däck för att vinden var så stark.

Himlen med den disiga solen hade samma färg som...

... havet. På hemvägen la jag mig på däck och tittade upp i himlen medan båten gungade. Långt under mig forsade vi fram över mängder av vatten. Ganska mäktigt egentligen.

Familjen Brandt. Det var första gången Simon var utomlands.

Här är Simon lite trött och inte helt nöjd med att pappa Mattias snodda kameran från oss. Den var ju ändå ganska go att slicka på.

När vi väl hade kommit hem från Danmark laddade vi upp inför melodifestivalen. Mattias slapp undan genom att ha ont i huvudet. Men jag och Ida satt som man bör med papper och penna och gjorde upp våra egna röstarpoäng och kommentarer till framträdandena. Roligast var Björn Gustavsson med sin sång till Carina Berg :-) http://www.youtube.com/watch?v=9szm1bo9G20

Jag fick också äran att få i Simon lite mat. Det är en ganska liten procent av maten som faktiskt stannar i munnen. Jag förstår inte var allt kladd kommer ifrån. Tillexepel var Simon fick all maten i handen ifrån. Han blev i alla fall av med den genom att krama ur den i mitt hår. Säkert stärkande :-)

Dagen därpå var vi först i kyrkan och därefter spelade vi Super Mario på Wii. Min stackars Mario-gubbe skulle få åka i en vattenbana. Men han fick så förskräckligt hög fart så han åkte över kanten innan han hann i mål :-)

2 kommentarer:

Max sa...

Du ser bra ut med bebis i famnen...

Helena sa...

Det känns ganska naturligt :-)