lördag 16 februari 2008

En dag med Greta

Efter att Linda begett sig till jobbet tog jag tunnelbanan ut till Greta. Jag hann inte ens se hennes lägenhet förrän vi fastnade vid köksbordet och pratade på. Det är så skönt att träffa någon hemifrån att prata med! Dagen fortsatte med en ganska lång promenad, som antagligen hade blivit ännu längre om mina lår inte hade förvandlats till ispinnar, där vi fortsatte att prata.

Greta på väg ut


När vi kom in i den underbara värmen började vi pussla. Greta höll på med ett 1000-bitarspussel. Det var hemskt längesedan jag pusslade. Det är ju riktigt trevligt!

Greta hade fått en pärlplattetavla (!) på oss tre från Linda. Coolt!

Dagen fortsatte med en god middag och en väldigt skön "vila-stund" i Gretas soffa. Kvällen innehöll glass, You Tube-klipp samt genomgång av gemensamma foton. En mycket trevlig dag hos en god vän!

Håret växer som ogräs och jag börjar se ut som ett troll :-)

Inga kommentarer: