lördag 2 februari 2008

Huset fullt

Helt oplanerat fick jag nattgäst denna helg. Cicci, hemifrån, var i trakterna och lyckades med att få ryggskott. Hon kunde således inte köra hem. Innan jag visst ordet av hade först tre av hennes kompisar lämnat av henne här och sedan kom fyra andra kompisar från Australientiden och hälsade på henne. Jag hade börjat slänga ihop lite spagetti och köttfärssås när jag fick reda på att en av dem är vegetarian. Jag kunde knappt komma på någon maträtt utan kött, men så hittade jag lite linser och fick låna tomatkross och stor gryta av Maria och fixa ihop en linssoppa. Spännande! Det är ganska många av Ciccis kompisar som varit här, men de har aldrig varit hos henne :-)

Cicci avancerar till 45 graders lutning. Två dagar senare var hon nästan frisk och kunde köra hem.

Själv hade jag en fika inplanerad och cyklade iväg i snöslasket. Väl inne på cafét var det riktigt mysigt med snön utanför. Det skulle vara kul att åka lite skridskor!

Inga kommentarer: