fredag 22 februari 2008

En stormig bussresa

Helgen tänker tillbringas i skåne! Att jag glömde det där med punkteringen i morse var dumt, att jag hann glömma det en gång till samma dag var ändå dummare. Efter en snabbpackning fick jag ta den ganska tunga ryggsäcken och springa till bussen. Det kändes väldigt långt till centralen på detta sätt. Jag kom i alla fall med och fick till och med vänta på busseländet. Jag avskyr att vänta på bussar!

Det hade börjat blåsa ganska bra och vinden bara ökade i styrka ju närmare skåne vi kom. Jag satt precis bakom busshaffisen och hörde på radion att det började bli stormstyrka i vindbyarna. Man hade kunnat tänka sig att bussen då skulle ha saktat ner, men icke! Vinden slet i bussen så att den skakade och det hände flera gånger att den kom över på fel sida då shaffisen hade problem att hålla i ratten.

Bortsågat träd

På det sättet var det ju egentligen skönt med att det tog stopp. Träd hade fallit över vägen så det var bara att vänta in att vägverket skulle skicka folk som kunde komma och såga bort dem. Inte nog med att man får vänta på bussen, nu får man vänta i den också. Det hade inte varit så dumt om föraren varit av den gemytliga sorten som kanske kunde ge lite vettig information i micken och sätta på lite musik eller så. Men vår shaffis var inte riktigt lagd åt det hållet, han gapade och skrek och svor så att det stod härliga till. Kan meddela att bilkön stod precis lika stilla för det :-)

Efter mycket om och men och ganska stor försening anlände jag dock till destinationen där familjen Brandt kom och hämtade mig :-)

Inga kommentarer: