lördag 16 februari 2008

Tunnelbanan tur och retur

Tanken var att jag skulle träffat Micke i stan vid halv nio tiden, men vi skulle höras om det. Vid tio var jag fortfarande kvar hos Greta :-) Då ringde Micke, han hade glömt telefonen hemma. Har tydligen bara hänt en gång tidigare i hans liv, men jag är inte förvånad...

Strax därpå tog jag tunnelbanan från Greta. Jag hade stått i hallen och tänkt efter så att jag ingenting glömt. Efter en station ringer Greta "Du, din ryggsäck står kvar vid dörren, jag förstår inte hur vi kunde missa den". Det förstod inte jag heller, men det var bara att kasta sig av tunnelbanan och på en som gick tillbaka från motsatt håll. Greta hade sprungit från lägenheten till tunnelbanan så det var bara för mig att ta emot väskan och återigen sätta mig på vändande tåg. Fast nu 20 minuter senare.

Det positiva med att ingenting blir som förväntat är att man får uppleva saker man annars hade missat. I detta fall innebar det att jag fick se en råtta, stor som en gigantisk kattunge, samt två rejäla poliser. Det var i och för sig ganska skönt med dessa rejäla poliser med tanke på att det var lite stökigt i min tunnelbanevagn.

Tillslut kom jag fram till Mickes lägenhet. Han var inte helt förvånad över att jag tagit tunnelbanan två gånger men var snäll nog att inte nämna det allt för ofta :-) Kvällen avslutades med skönt snack och lite Tv. Micke är en bra grabb. Jag tog inga foton men han ser ut ungefär som Kristian Luuk :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

ha ha ha, jag sitter här och skrattar högt...hur kunde vi missa ryggsäcken?

Den där råttan är jag förresten lite nyfiken på, fast väldigt glad att jag slapp se den, huuu.

Helena sa...

Kanske på samma sätt som du och jag helt plötsligt befann oss på fel ö i Sthlm på den där fysikresan i trean. Hur i hela frisden hamnade vi på Djurgården, och var låg den där båten? :-D

Max sa...

Har du varit i stockholm igen? eller är det bara jag som är sen på att läsa?

Helena sa...

Jag bor numer i Sthlm :-) Nejdå. Du är lite sen med att läsa, men framför allt är jag sen med attlägga ut :-)