söndag 17 februari 2008

Detta med tåg - då var det dags igen

Efter en god frukost kom jag och Micke försent till kyrkan. Enligt mig för att Micke sett ut ett för sent tunnelbanetåg och enligt Micke för att jag gick långsamt i mina klackar. Det var trevligt att komma dit i alla fall, även om jag var tvungen att påpeka för Micke (som är skåning) att det tar väldigt mycket längre tid med predikningar på skånska, bara för att sen av en vilt främmande människa få höra att jag själv måste vara från skåne. Komiskt :-)

När det slutligen var dags att åka hem tog det dubbelt så lång tid som planerat. Denna gång hade ett annat tåg spårat ut vilket gav upphov till den ena förseningen efter den andra. Jag borde inte vara förvånad, har det någonsin hänt att jag åkt en tur och retur-resa utan att något oplanerat hänt?

Hört på tåget:
Konduktören: Vi måste stanna och vänta in ett annat tåg.
Passagerare 5 år: Men, kan vi inte bara köra om?

Nybakad student 1: Usch, jag vill komma hem. Fy vad gnällig jag blir nu!
Nybakad stundent 2: Jag med. Nej! Jag har inte ens bäddat med lakan! Jag vill hem till mamma, jag vill att hon lagar mat till mig. Det märker man ju, att man egentligen inte är mogen för att flytta hemifrån.

Inga kommentarer: