tisdag 26 juni 2007

Sommarlov

Jag tror inte att jag har haft en sån här sommarlovsdag sedan jag gick på mellanstadiet. Vaknade, tittade på "Hej, hej sommar" (har inte sett sommarlovsprogrammen på många år med detta var faktiskt bättre än väntat :-), läste, började skriva på en bok som antagligen aldrig blir någon bok, lagade mat, tittade på film (Il Postino) och spelade dataspel. Jag hann till och med få långtråkigt! Det har jag väldigt sällan. Jo, jag tittade på Tv också. Ett program om en man som är brevbärare uppe i Korpo. Det var intressant! Killen får ta sig fram med isdubbar på vintern och båt på sommaren. Man kanske skulle bli lantbrevbärare? Sen Allsång på Skansen och Morden i Midsomer. Mina favvo-sommarprogram. ;-) Nu regnar det så där mysigt, funderar på att gå ut en sväng :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är riktigt skönt att gå ut ensam på natten, speciellt i en mörk skog. Man är alldeles själv med nattdjuren. =)

Helena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena sa...

Nejmen. En Finurlia har kikat in :-) Jag älskar kvällar och nätter. Men jag undviker helst skogen om jag är ensam. Du är kanske lite modigare än jag ;-)

Max sa...

Finns ingen trädgårdsförening att sitta i?

Helena sa...

;-) Tänkte nämna den, men jag får ju inte gå själv i trädgårdsföreningen på nätterna.