söndag 24 juni 2007

Daniel, Kajsa och lite dans

Igår kom Daniel (bror) hem för några veckor. Det var riktigt roligt att träffas igen. En del skämt fungerar bara på väldigt intern nivå :-) Idag var vi på en annorlunda friluftsgudstjänst. Det var bröllop mitt upp i alltihop. Gudstjänsten börjar med att Daniel som satt bredvid mig i viskande ton undrade varför kantorn hade toalettpapper på huvudet (hon hade en stor vit mössa till sin folkdräkt) och efter det var kommentarerna igång :-). På kyrkkaffet satt jag och pratade med några "tanter" som jag inte brukar prata med. De var hur sköna som helst! En av dem tänkte skaffa en trehjuling och börja spela ukelele :-) Nu på eftermiddagen kom Kajsa (Daniels flicka). Hon är också jättehärlig :-). Nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta en egen semester i Dalarna nästa vecka...
Kajsa

Ikväll spelade jag och Daniel lite gitarr (jag) och flöjt (Daniel) medan Kajsa gjorde annat. Sen kom Kajsa också å då spelade hon piano, Daniel gitarr och jag kombinerade någon slags äggdans. Alltså höll jag takten på mitt ägg samtidigt som jag dansade. Det var fantastiskt kul. Sen hade jag i ett svagt ögonblick lovat att grädda pannkakor. Jag satte på lite musik i köket och kunde inte låta bli att dansa där också. Snart kom Daniel och Kajsa inhoppandes och började också dansa. Sen tittade Christian in. Det slutade med att vi åt kvällsmat allihop, inklusive mamma och pappa. En kul, smågalen och väldigt mysig kväll :-)

Daniel och Kajsa

Christian

Inga kommentarer: