söndag 17 juni 2007

Flytthjälp

Igår firade några kompisar gemensam 25-årsfest i Anders sommarstuga. På väg dit skulle jag och Kristofer hjälpa Christian att flytta. Jag trodde att lasset skulle vara färdigpackat när jag kom klockan 9 men då hade de inte börjat :-). Jag fick det hedersvärda uppdraget att packa en stor röd Volvo knökfull med grejer. Efter drygt en timme var det verkligen smockfullt. Då kom Christian på att jag han ville ha med några fler saker - dessa kunde bara få plats i den röda bilen. Det var bara att ta alla "mina" saker och flytta över dem till den lite mindre bilen. SUCK!

En del tid gick även åt till att Othz och Totte försökte överbevisa mig om sin förträffliga uppskattningsförmåga när det gällde vad som skulle få plats och inte. Synd att de var så envisa - jag hade naturligtvis rätt :-). Väl framme i Ljungskile packade vi upp allting i Othz nya lägenhet och fick en jättegod fika ute på balkongen (där man med MYCKET god vilja kunde se havet). Kanelbullar, After Eight och Chocolate Chip Cockies till Påskmust. MUMS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

FÖRTAL!!!
/Othz.

Helena sa...

:-) Det brukar låta så :-) Hur var det nu med RISK?