lördag 30 juni 2007

Barnarbete i prästgården

Denna eftermiddag har jag, Daniel och Kajsa varit ute i trädgården och jobbat (därmed barnarbete i prästgården). Själv tyckte jag nog att det var mer skönt än tråkigt, dags att börja träna inför sommarjobbet som vaktmästare :-)
Daniel går en match mot trimmertråden

Kajsa gör sig redo

Hantlar och häckklippning ger nog på sikt ungefär samma resultat...

På kvällen åt vi god kvällsmat allihop. Därefter fortsatte jag till familjen Henricsson där jag åt ändå mer kvällsmat :-) Hela familjen var hemma + Nettan. Johanna och jag åtog oss disken. Jag undersökte empiriskt om man tjänade vatten på att använda diskbalja och kom fram till att man inte gjorde det :-) Vi avslutade kvällen med att titta på Crocodile Dundee I och II som gick på TV. Mysmysigt. När jag cyklade hem hördes sommarplågor över hela samhället. De har rejäl fest på fotbollsplan en gång om året.

Inga kommentarer: