onsdag 13 juni 2007

Anemi


Nu har jag äntligen fått reda på varför jag varit så trött hela tiden. Doktorn ringde i fredags "dina röda blodkroppar är för små, av för dålig kvalité samt för få". Helt enkelt blodbrist! Det var riktigt skönt att få en förklaring. Nu gäller det att minska på te-, kaffe- och mjölkdrickandet samt öka C-vitaminupptagningen. Det positiva i kråksången är att mitt blod är estetiskt riktigt snyggt (klarrött istället för mörkrött), samt att min mor antagligen förstår nödvändigheten av mycket jordgubbar i sommar :-).

Till alla vänner där jag då och då lånat ett golv, en säng eller en soffa och bara "vilat lite", tack! :-)

4 kommentarer:

Freddan sa...

Så skönt att du fick svar från läkaren tillslut, då är det väl bara att ändra kost vanorna lite, var gör man väl det bättre en hemma hos mamsen, så kommer du tillbaka till LiU till ht pigg som en mört. Värre blir det väl när Baljans kaffe åter lockar och du åter ska leva på metangas producerat ris ;) Om tillfälle ges så får jag väl "offra" mig och dela en kebab tallrik med dig. Ha det bra!

Helena sa...

Fredrik: *skratt* Det räcker att labba lite för att bli pigg som en mört. Det gäller ju att vara på bettet så att du inte hittar på något dumt ;-). Lärde förresten mamma och pappa det där om långdistansare och sprintrar. Samt nämnde något om skillnaden på hjärta och lever ;-)

Baljan!!! Jag funderade faktiskt på hur det skall gå med kaffet...

Jag erkänner! Det är jag som är den stora metanskurken i vår värld! Mycket ris blev det...

Kebabtallriken är fin :-) Särskilt då den serveras av så ouppmärksamma mattanter att man kan ta brickan vart som helst :-D

Vad hette den där matteboken? Jag kanske kan titta på statsbiblioteket i Gbg.

Ha det bra själv och gå igenom det där med särskrivning med din fru ;-) Skön sommar!

Freddan sa...

Billstein, Rick. Mfl. (2004) A problem solving approach to Mathematics for Elementary School Teachers.
Sär skriv ning, va då??

Ovan nämnda bok torde du kunna söka att finna på bibblan, hur som ska jag se till att få hem min så möjlighet att låna kommer att tillstå till kommande termin. Sov gott!

Helena sa...

:-) Tack för ditt inlägg, Fredrik, jag skall fråga Tant Anna (hon är 102 år) vad det står :-)