onsdag 13 juni 2007

Barfotadans på MC-golv samt läkarexamen


Helgen har varit ganska späckad. I fredags hade jag den sista tentan för terminen (gillar inte eftermiddagstentor, men det gick nog bra). Därefter blev det en tur till apoteket för att inhandla järntabletter. Efter det bjöd Karin på köttbullar och potatismos hemma hos sig. Det var gott, men eftersom Karin ville bli av med lite mat blev det väldigt mycket mat. Karin kan vara rätt övertygande om hon vill :-)

Mätta och belåtna cyklade sedan jag och Mia till sista dansen före sommaren. Det var Lindy Hop på L'Orient. Bastuvarmt men trevligt :-)

Kvällen fortsatte med fika på Choccolat. Jag mötte upp med Helena som skulle bo hos mig i helgen och flera andra från dansen hängde på. Det var en trevlig fika i ett varmt Linköping. Lite spontandans på Linköpings gator hanns också med :-). Efter en pratsam promenad hem var det dags för mig och Helena att sova, men eftersom vi var tvungna att lösa lite livsproblem innan dess sköt vi på det några timmar.

Lördagen började skönt med en jättelång frukost. Sedan fraktades mina blommor hem till Karin och därefter var det lite shopping och glass från Bosses som gällde. Fortare än kvickt blev det så dags att hämta Sara på stationen. Slutdestinationen var Gabriellas examensfest. Vädret var fortfrande fruktansvärt hett och de nyinköpta solglasögonen var på. Då kom regnet. En nice kombination med solglasögon och paraply :-). Gabriellas fest var supertrevlig och jag började nästan gråta när hennes syster höll tal. Jag är så blödig med sådant :-).

Medan Sara och Helena åkte hem till mig smet jag in på Martins "har-ni-inte-heller-planerat-något-en-vecka-i-förväg-fest". Grattis igen, Martin! Det var skön stämning at his place men jag hann inte prata med så många.

Kvällen slutade med fest i en MC-lokal bakom centralstationen. Det är tradition att läkarna har sin fest där och Gabriella hade bjudit med oss. Märkligt ställe att ha fest på. Mycket tegelväggar, oljiga golv och MC-killar som sålde sprit. Men kul var det! Kunde inte hålla mig ifrån dansgolvet men hade för höga klackar. Det var bara att hoppa ur skorna och dansa barfota. Efter ett tag kändes det som att slipa fotsulorna mot sandpapper, men det var det värt :-). Utomhus riskerade jag dock att trampa i glas, men Erik kom till min räddning, tack Erik! Efter att ha avhandlat det viktigaste samtalsämnet för kvällen ute på några bänkar traskade jag och Sara hem genom natten. Båda hade mycket ont i fötterna men vid fyra-tiden sov vi tryggt och djupt i våra sängar. Eller ja, Sara hade visst hittat en madrass att sova på ;-).

Helena hade kommit hem några minuter efter mig och Sara och bekräftade att vi sov djupt, det gjorde vi ända fram till att Sara lite lugnt och sansat förklarade att vi försovit oss med en timme. Sara hann dock med bussen och med frukosten i hand strosade jag och Helena iväg till Ryttis. Därefter hade vi en superskön lunch på vårt favorithak "Santinis". Vi blev dock avbrutna av en svensexa-läkare som kollade blodtrycket under min fot :-). Eftermiddagen avslutades med lite loj solning i trädgårdsföreningen.

På kvällen blev det film med Erik och Siri samt lite snack i en soffa på en av Bergas balkonger. Allt som allt en mycket trevlig helg!

Inga kommentarer: