onsdag 20 juni 2007

Besiktning, glasögon och dans

Igår åkte jag och mamma och besiktigade bilen. För en gångs skull gick bilen igenom prickfritt och den norske besiktningsmannen var den trevligaste besiktningsman jag någonsin träffat. De växer inte på träd, men de finns :-)

Sen åkte vi vidare till stan. Där träffade jag Kimsan en stund. Nice med spontana cafébesök!


Kim på Espresso House

Ny chick look

Jag passade på att klippa mig när jag ändå var i stan. Det blev inte speciellt snyggt. Men det tycker jag aldrig i början. Sen provade jag glasögon. Det var riktigt kul! Jag var ensam med expediten i affären så vi passade på att prova de mest konstiga glasögon. Det blev många skratt och sköna kommentarer :-)

Det är helt undebart att strosa runt i Göteborg igen. Jag fick dessutom en för stor pommes på Donken alldeles gratis :-) Därefter blev det en fika med mamma och sen var det dags att åka hem.

Mamma

På kvällen skulle Maria komma från Kungälv. Efter en minst sagt händelserik resa kom hon fram.

Maria

Efter kvällsmaten åkte vi iväg och badade. Sjön var helt spegelblank och det var ganska varmt i vattnet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Long time no hear. Jag ringer dig. Krams //Erik

Max sa...

Vad hände på resan då?
Det går ju inte att skriva "en händelserik resa" å sedan inte beskriva något... hhmm... snacka om A och inte B... :)

Helena sa...

Du har helt rätt Max, gillar inte när folk säger A men inte B. Men ibland har jag så svårt med bokstäver ;-). Ring Mia och hör efter :-)