onsdag 27 juni 2007

It could have all turned out differently, I suppose - but it didn´t

Ännu en slapp dag. Oj, vad jag har behövt det känner jag nu. På förmiddagen tog jag hand om mammas bullbak som hon inte hann färdigt samt spelade dataspel med Daniel. Vi körde Road Trip genom USA med Backpacker och hade alla möjliga yrken. Bäst var vi på att vara dödgrävare och vaktmästare. Avancerar vi ytterligare kan vi nog bli begravningsentreprenörer :-)

Ikväll har jag och mamma varit själva. Vi tittade på en Jane Austen-film (Mansfield Park) och drack sent english afternoon-tea. Riktigt mysigt. Filmen har några riktigt sköna "lines", bland annat:
Fanny: You´re such a fine speaker that I´m afraid you may actually end in convincing yourself.
Mr Crawford: Fanny, you are killing me.
Fanny: No men dies of love but on the stage, mr Crawford.
En annan skön replik: It could have all turned out differently, I suppose - but it didn´t.

Mums!

Sent på kvällen silade jag upp fläderblomsaften som jag satte för några dagar sedan. Det blev två stora bakbunkar. I den ena råkade jag dock tappa en diskborste. Eller snarare, diskborsten bara gled ner utan att vara välkommen. Undrar om jag måste hälla ut hela den satsen?

1 kommentar:

Max sa...

Beror väl på om diskborsten var använd eller inte... nyligen alltså.

Hade du inte sagt något har nog ingen märkt något heller...