måndag 25 juni 2007

En dag på stan

Ännu en heldag i Göteborg. Fick åka bil in med Kajsa och en av hennes kompisar. Trevligt med nya bekantskaper. Väl inne i stan fixade jag med lite grejer medan jag väntade på Maria som jag skulle möta upp med. Bland annat var jag inne och sniffade lite i boklådor. Den roligaste kommentaren kom från en farmor som ville ha hjälp att hitta en bok till sitt barnbarn. Denne skulle nämligen fira sin "myndighetsdag" och hon ansåg mycket klart och bestämt att han behövde några kloka ord på vägen "för han är mycket egoistisk". Intressant att lyssna på folk på stan :-)

När Maria anlände tog vi en spontantur in i Dansbutiken. Alltid trevligt att titta in där. Därefter gick vi och åt på en indisk restaurang. Det var rejält stark mat! Ändå hävdade innehavaren att de serverade "mild" mat på sommaren och stark på vintern. Yeah, right...

Maria på stan

Nu behöver jag verkligen nya glasögon! Mina senaste fick jag när jag var 16 år. Men det är ju så jobbigt att hitta några man trivs i. Här är två förslag:

Par No 1

Par No 2

Resten av kvällen strosade jag mest runt i Göteborg. En mysfunderarkväll.

3 kommentarer:

Max sa...

Par no 2 såg snyggast ut men svårt att säga när det inte var från samma vinkel :)

Helena sa...

Umm, de flesta håller på dem.

Anonym sa...

Par nummer ett, säger jag. Par nummer två får dig att se ut som en småskolelärarinna ... eller vänta nu...

äh, still number one.