fredag 26 oktober 2007

Tanterna i bastun

En kväll förra året före jul satt jag och Mia och pulade i min lägenhet och var allmänt sega då Mia kom på: "Men du, undrar om det inte finns en basu i mitt hus". Sagt och gjort, hon kilade över och fann, inte bara en bastu, utan en bastu full med tanter i omklädningsrummet. Dessa ungefär sju stycken tanter var uppskattningsvis mellan 70-90 år och satt där och - drack glögg! Trevliga som de var bjöd de in oss. Okey om det hade varit ett allrum av något slag men dessa sötingar satt helt enkelt i omklädningsrummet. För det gjorde de alltid - en gång om året. Jag och Mia hade alltså prickat in deras årliga glöggafton i bastuns omklädningsrum :-)

Tanterna var i princip färdigfikade så jag och Mia smet in i bastun. Knappt varma hör vi en duns, en av tanterna har trillat i backen. Vi flög ut för att se om det behövdes hjälp. Men en av de andra tanterna ropade "Det är ingen fara, vi tar hand om henne, bara lite mycket glögg." :-)

Inga kommentarer: