söndag 21 oktober 2007

Fylleri (fyllidu)

DAGENS:
klädsel: kjol, linne, klackskor, jeans, tröja, gympaskor (fast inte samtidigt)
frisyr: rufsig
låt: pianolåtar
tv: var längesedan, såg VM i Lindy på datorn från SVTs hemsida för någon vecka sedan
sjuka: ambivalens, lite hosta och småförkyld, något annat sjukt var den feta kajan i Ängelholm som lät som en fiskmås
tråkigaste: åka Swebus
roligaste: träffa gamla gänget som samlades på dop i skåne

SENASTE PERSON SOM:
sov i din säng: det var ju jag ju
såg dig gråta: Maria
fick dig att börja skratta: har skrattat så mycket idag så jag vet inte vem som var sist
du gick på bio med: Karin och Maria
du gick på stan med: Peter
skickade ett e-mail till dig: Jenny
skickade ett sms till dig: Micke

EXTRA STUFF:
Vad är du mest rädd för: framtiden?
Vart vill du gifta dig: I kyrkan hem-hemma
Vem hatar du verkligen: hatar egentligen ingen
Varit/är kär: Klart jag har varit kär
Kör du bil: När jag får låna någon så… Annars går min cykel fint. Fast jag har fått binda upp stödet och är nemer beroende av cykelställ.
Har du ett jobb: på somrarna
Gillar du att ha folk omkring dig: Jajemen! Relationer is the shit! För det mesta...
Är du ett hälsofreak: Nej
Är du ensam nu: Åtminstone själv
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Swinglåtar, visor, allt möjligt, går för det mesta runt med låtar i huvudet

FAVORIT:
Rum i huset: Köket tror jag, kanske allrummet
Typ av musik: Lämna klassiskt, dansband, metal och synth så blir det bra sen.
Parfym: använder jag nästan aldrig, men skulle vilja ha en
Månad: maj (även om den brukar vara galet hektisk), kanske juni
Mat: gärna, helst om någon annan lagar
Dricka: borde jag komma ihåg att göra lite oftare, den där apelsingrejen var för övrigt inte dum alls…
Godis: Inte smågodis, men chips och choklad fungerar fint
Tidning: tycker speciellt min far att jag borde ha
Film: Ja!
Skådis: Oj, går inte att plocka ut bara en
Djur: Kattungar (ungarna tillhör en egen art enligt Helinné), hundar (men de är lite otäcka ibland) och hästar (de är lite stora ibland)

DE SENASTE 24 TIMMARNA, HAR DU:
Gråtit: snudd på
Köpt någonting: ja, bussbiljett och mat
Varit sjuk: Lite förkyld
Sjungit: jajemen
sagt till någon eller några att du älskar dem: Inte högt
Träffat någon ny: Japp, ganska många, Swebus express…
Saknat någon: På sätt och vis
Kramat någon: Många kramar blev det
Ätit: för lite

Inga kommentarer: