fredag 26 oktober 2007

Tant-återträff

Vilken skön dag! Det var hemskt länge sedan jag köpte kläder. De flesta byxor jag äger har minst ett hål. Så idag var det äntligen dags! Hittade en tröja som var nästan precis sån som jag ville ha. Dessutom var den ganska billig och när jag kom till kassan var det därtill avdrag på priset. Mycket sympatiskt! Några byxor hittade jag dock inte.

I kväll var det dans, men då jag inte är helt frisk och väldigt trött kände jag att det var bättre att slinka över till Mia och låna en film. Hon hade sin far på besök och bad mig ta med en madrass.

Marias pappa med dotter

Sagt och gjort. Med madrassen i famnen traskar jag över. Men in i huset kommer jag inte. För utanför finner jag fem damer i övre pensionsåldern som har sammanträde. Sammanträdet gällde en sån där dörr-öppnar-knapp som var nyuppsatt utanför bostadshuset och som finns på offentliga platser som hos tandläkaren, på Ica Maxi o.s.v. De var djupt fascinerade över denna och frågan gällde hur den kunde användas. Skulle man trycka in koden först? Efter en liten stund upphör de att fascineras och inser att jag kanske är påväg in. Jag tycker mig känna igen dessa bastudoftande tanter och måste fråga om vi har träffats förut. Det hade vi! Tror att jag publicerar ett inlägg till, om vad som hände förra året...

Inga kommentarer: