torsdag 26 juli 2007

OAS

Från Varberg tog jag tåget upp till Skövde för att vara med på årets OAS-möte. Tidigare år har jag varit barnledare på ett eller annat sätt men detta år var jag bara deltagare. Vår familj har aldrig varit någon husvagnsfamilj, så därför var det nästan lite spännande att nu få bo i husvagn under 4 nätter. Othz hade dragit upp sin husvagn och jag, Johanna och Anders hjälpte honom att fylla ut denna. Bara en meter ifrån vårt förtält hade familjen Henricsson spänt upp sitt förtält till vår stora glädje. Det slutade för det mesta med att vi allihop, och ibland några till, satt i Henricssons förtält istället. De hade ju morgonsol och kaffe, två ting som vår husvagn saknade.

Othz i Henricssons förtält

Natten innan jag kom hade de bara varit två i vår husvagn, när jag och Johanna flyttade in blev vi följdaktiligen fyra för att med extremt lite stjärterum men gott om hjärterum bli sex då Daniel och Kajsa kom och hälsade på. Stackars Kajsa kunde inte ens sträcka ut benen.

På dagarna rörde vi oss runtom i Skövde på olika möten och seminarier. På kvällarna var det kvällsmöte i stora Arenan som blav ganska välfylld. Allt detta var ovanligt bra. Ur mötessynpunkt ett av de bästa OAS jag varit på. Det där med Gud är inte så dumt ändå.

Inne i Arenan

Efter kvällsmötena blev det en tur ner på stan för att exempelvis fylla på lite energi, vanligtvis från Mc Donalds där man alltid träffade på en massa andra kändisar från OAS. Mycket trevligt! Natten avslutades i Henricssons husvagnstält med lite nattfika. Därefter gällde det att få tyst på de andra i husvagnen så att vi kunde sova. Men lätt var det inte, så som Anders pratade ;-). Jag fick äran att dela den mindre delen av husvagnen med Johanna, Johanna fick äran att sova på den del där kuddarna rasade ner varje natt.

Det här är bara en del av min apackning, sen kom Johanna också...

Allt som allt ett mycket bra läger med en hel del sol, härlig gemenskap och mycket mer.

Inga kommentarer: