måndag 2 juli 2007

Semester i Lund

Helt oplanerat och lite galetspontant bestämde jag mig för att åka på egen semester till Skåne nu när det inte blev Dalarna. Idén föddes när jag msn:ade med Peter (en danskompis) i lördags. Han har köpt ny lägenhet och behövde måla och fixa lite. Så varför inte åka ner och hjälpa till en skvätt samt strosa i Lund däremellan? Sagt och gjort. Idag körde jag mig själv, Kajsa och Daniel till Gbg och tog sedan tåget till Lund. Naturligtvis fick vi vänta in en massa andra tåg tills de inte längre brydde sig om att få in vårt tåg i tid. Det brukar alltid hända något när jag åker buss och tåg. Den här gången slapp jag i alla fall att bli ofrivillig matte till en hund :-).

Väl nere i Lund hämtade Peter på stationen (gentlemannen tog till och med väskan, jag känner alldeles för få sådana personer :-)). Eftersom lägenheten verkligen är NY och möblerna kommer först till helgen fanns det inga bestick/grytor eller liknande så vi handlade lite "fulmat" som man slipper ha sådana modernligheter till. Efter en stund hade vi dock två möbler. En lampa och en madrass som i fortsättningen fick pendla mellan att vara min säng, jobbhörna samt allmänt matbord :-)
En skrattande Peter. Locket från en kartong är matbordet.

Peter tänkte sig två fondväggar och hade ordnat med färg. Men först skulle det tejpas. Då vi inte hade något mer än en madrass att stå på satt jag på Peters axlar för att tejpa där det var som högst i tak. Man klarar sig rätt långt utan möbler :-)

Snygg tejpning!

Senare på kvällen knallade vi in till centrum och dansade Lindy. De hade en riktigt mysig lokal i en teater inne i ett gammalt mejeri! Det visade sig att jag redan kände några där. Mårten hade kommit upp från Lund och Rickard var nere på semester (därmed var halva gamla kulgruppen samlad), dessutom kände jag igen en tjej till från Swing in Spring i våras. Allt som allt en mycket trevlig dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

lilla helena. vara i Lund när inte jag är hemma!! fyy dig! hoppas du kommer ner fler gånger, så vi kan träffas. :)

Helena sa...

Kristina, jag gjorde faktiskt ett försök och drog in familjen Henricsson i efterforskningarna men somliga bahagade att vara i Kinna ;-) Annars hade det varit kul att träffa dig förstås :-)

Anonym sa...

jo, jag hörde ryktas om detta. det var ju fint gjort av dig :) Men ack...

Helena sa...

Ja, jag är en mycket fin människa! *ler fromt*