tisdag 3 juli 2007

Rollartider

Efter att ha sovit som en stock vaknade jag av att Peter skulle iväg och jobba. Visserligen är det väldigt tidigt att börja jobba runt klockan sju men att sympatiäta lite frukost (denna gång blev Peters liggunderlag matbord) och veta att man får sova ett par timmer till är inte helt fel :-). Vaknade igen strax före nio då en kompis ringde och var besviken att han inte fick väcka mig utan att jag hade mage att redan vara vaken. Jag har verkligen trevliga kompisar :-). Innan jag gav mig iväg ner på stan tänkte jag sopa av golvet. Vi hade fått in rätt mycket sand och jag går helst barfota om jag kan. Varken lampan eller madrassen såg ut att vara lämpliga som sopborste så jag tog en strumpa istället. Det gör jag nog inte om, tog fetelång tid :-). Efter en ofrivillig omväg ner till stan och möte med en ilsk hund med tysk husse strosade jag runt i ett soligt Lund.

Lunds universitet

När Peter slutade jobba var det dags att sätta igång att måla fondväggar. Eftersom det inte fanns någon stereo fick vi vara vår egen stereo vilket gick ganska bra:-). Peter började fåna sig med att sjunga låtar som innehöll "roll" (vi rollade ju väggarna) och jag hängde glatt på. Efter ett tag gjordes de flesta låtar om till Roll-hits-låtar. Det var exempelvis vanliga roller-plågor som "Sommar-roller, hej, hej" (Sommartider), "Vi ska rolla hela natten, rolla hela dan" (Ooa hela natten), "Jag rollar aldrig nykter någonsin" (Jag dansar aldrig nykter). Men även rockigare låtar som "We will roll it" (We Will Rock You) och högtidligare låtar "Du roller av frejdad stam" (Ur svenska hjärtans djup en gång) kunde höras tillsammans med nationalsången "Ja jag vill leva, jag vill dö med rollern".

Peter rollar fondvägg i vardagsrummet

Peter är en rätt kreativ kille och tänkte sig några tassar på fondväggarna i en något ljusare kulör än den övriga väggen. Han tillverkade dem ingenjörsmässigt med snygg-gradiga hjälplinjer medan jag helhjärtat stödde honom genom att småvila lite på den numer rätt hemtama madrassen.

Tassproduktion

Senare på kvällen gick vi till Tapatio, en mexikansk restaurang. Ett riktigt mysigt ställe inne på en bakgård med kulörfärgade lampor i snören mellan väggarna. Kan rekommenderas om ni är HUNGRIGA och råkar befinna er i Lund. För stora portioner är ingen underdrift. Däremot var det väldigt gott!

Peter på Tapatio

Mätta och nöjda promenerade vi hem igen i Lundanatten och jag höll precis på att somna när jag "väcks" av en glad roller-sång. Tack för det, Peter ;-).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi There I'd like to thank you for such a terrific made site!
thought this is a perfect way to make my first post!

Sincerely,
Laurence Todd
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/pokemon-party-supplies.html]pokemon Party Supplies[/url].

Anonym sa...

This is my first post I'd like to congratulate you for such a terrific quality site!
Just thought this is a perfect way to introduce myself!
If you want to compile wealth it is usually a smart idea to begin a savings or investing procedure as early in life as obtainable. But don't worry if you have not started saving your assets until later on in life. As a consequence of honest work, that is investigating the best investment vehicles for your assets you can slowly but surely increase your wealth so that it adds up to a large sum by the period you hope to retire. Contemplate all of the accessible asset classes from stocks to real estate as investments for your money. A knowledgeable and diversified portfolio of investments in a wide range of asset classes can help your money enlarge throughout the years.

-Chandra Clavette
[url=http://urwealthy.com]currency exchange rates[/url]