lördag 22 december 2007

Så fick man en klocka!

Tidigt imorse vaknade jag av att "starkt solsken" lyste in genom mitt fönster. Det visade sig dock vara en lampa som lyste i ansiktet. Jag var så trött att jag inte hann släcka lämpan igår. Jag släckte lampan, vände mig om och tog sovmorgon. Skönt! Sen gick jag ner på stan och träffade en kompis. Vi tog bland annat ett varv inne på Designtorget. Det har riktigt roliga saker!

Vad sägs om en musmatta som ser ut som en persisk matta med fransar?

Därefter bestämde vi oss för en äkta tantfika. Vi gick till stans tantigaste café och beställde kaffe, biskvi och klenäter som vi satt och mumsade i oss i en blommig två-mans-soffa :-)

En "balklänning" som skulle fungera att dansa Lindy i!
Bal i Uppsala nästa Valborg?


Därefter tänkte jag hämta min klocka inne på Ur och Penn. Jag hade lämnat in den för att byta batteri tidigare. Tyvärr gjorde tjejen som skulle byta batteri en rejäl repa i den så klockan skickades vidare för att byta glas. Det var alltså denna klocka jag hade tänkt hämta. Men det visade sig att det inte funnits rätt storlek på glaset varpå de erbjöd mig en ny klocka för 300 kronor (+ min gamla som fortfarande går att använda). De två klockor som jag valde mellan råkade dessutom ha extrapris. Jag vet att mamma behöver en klocka, så genom att lägga till 150 kronor fick jag två klockor :-) Inte så dåligt!

Min nya klocka :-)

På kvällen var Martin här på mat (han hade tidigare varit med till klockaffären och godkänt mitt val av klocka). Det blev mycket prat om kurser och tentor samt en hel del musik. Det var trevligt!

Martin vid datorn

1 kommentar:

Max sa...

Kul
Vad hände i Jul och Nyår?