torsdag 27 december 2007

Postlådeflytt

Så var det dags för den traditionella regnpromenaden med Johanna. Det var ett förskräckligt väder! Regnigt, blåsigt och kolsvart. Jag tog på mig ett alldeles för litet regnställ (det enda jag hittade) samt reflexer som pappa tvingade på mig samt mammas klack-halv-stövlar (det enda som fortfarande var hyfsat torrt). Någon vacker syn var jag inte men så mörkt som det var tänkte jag att ingen såg. Anhalt ett var att posta några brev. Men står brevlådan på sin vanliga plats? Icke! nu för tiden är man tydligen tvungen att gå in i affären för att posta brev. Typiskt när man ser ut som en luffare! Men det var bara att le och sträcka lite på sig ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är tufft att leva när samhället förändras. Det kanske var bättre förr, vad vet jag.

Gott nytt år, förresten!

/Markus

Helena sa...

Gott nytt år, Markus :-)