tisdag 25 december 2007

Annandagsrisk

På morgonen kom kören som vanligt inramlandes klockan sex. De brukar öva lite här före julottan. Det är nog Sveriges härligaste kör. De skrattar och pratar mer än de sjunger. Mitt i övningen hör jag "äh, den här kan vi, vi tar en annan" :-) Julottan är bästa gudstjänsten på året. Det är mysigt när man väl kommit upp.

Efter mysig juldagsfrukost var det dags för det traditionella RISK med gamla gänget i församlingshemmet. Vi gick ut starkt med att sätta på larmet och fick på så sätt prata lite med Securitas. Jag vann nästan! Men så kommer Anders "räven" Johansson och lägger sig i. Men han hade ju ett så lätt uppdrag :-)

Daniel pratar med Securitas

Gul ställer upp

Behöver jag säga vem som var röd?

Daniel och Kajsa

Martin

Kristofer och Jonas

Jossan ville inte vara med och spela utan fungerade istället som "kaffe-tant" - mycket sympatiskt :-)

Jonas letar efter tärning under soffan

2 kommentarer:

Max sa...

Kommunist?
Javisst!

:)

Nä, kanske inte... Vann du?

Helena sa...

Nä, inte så värst kommunistisk ;-) Snarare blodsröd :-) Jag mördade på rätt bra. ;-)

Jag kom tvåa. (Eller ja, det vet man ju inte eftersom vi slutade när Anders gick och vann, men jag låg bäst till och skulle dessutom lösa in kort)