tisdag 11 december 2007

På vårdcentralen

I eftermiddags var jag på vårdcentralen. Skulle ta några blodprov och kolla upp hostan. Jag har inte varit så rädd för att ta blodbrov men jag har inte velat titta på tidigare. Nu hade jag bestämt mig för att göra det. Nålen var ganska snygg om jag får säga det själv, man såg själva snittet i spetsen riktigt tydligt. Det var faktiskt bättra ett titta än att låta bli. Sen var det en grymt duktig sköterska som stack! Det kändes inte ens! De brukar ju föra in nålen lite smålångsamt i armen, men den här sköterskan hade en helt annan teknik, jag hann inte blinka innan mitt fina blod hade börjat pulsera in i det vakuumförsedda glasröret. Jag var mycket imponerad av hennes talang! Skulle vara kul att testa själv!

Eländes plåster man får! Jag tål dem inte...

... så jag satte på ett mindre plåster...

... som jag inte heller tålde.

Proverna var för övrigt bra och lungorna var också fina enligt läkaren (när han väl hade hittat mig, vi var från början inte på samma ställe vid samma tidpunkt).

Sen är det ju detta med apotekspersonal! De är verkligen ett släkte för sig! (Det finns undantag!) Varför gör de allting så evinnerligt långsamt? Min apotekstant försvann helt plötsligt från mig, tog en kund som kom in senare, och kom därefter tillbaka. Sicket folk! Men det gjorde inget för jag hade inte så bråttom.

Jag tycker i alla fall att det är roligt på sjukhus (om man inte är för sjuk, naturligtvis).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vet egentligen inte vad jag bör skriva här, men jag lovade ju att märkas...
Vad jag också märker är ju att du inte länkat till min sida än...
www.othz.se var det alltså. ;)

Helena sa...

Jag minns inte att du någonsin lovade att märkas, men det var trevligt av dig :-) Jag är lite seg med att länka, men det kommer ska du se. Däremot funderar jag på att lägga ut en av dina dikter på min blogg. Är det ok?

Anonym sa...

Det går alldeles utmärkt, mend et är ju trevligt att du frågar! :)

Max sa...

Plåster är jobbigt....

Jag är ju allergisk mot den där tejpen som man inte ska kunna vara allergisk mot...

Helena sa...

Den där allergifria tejpen är ju den värsta av alla!