torsdag 13 december 2007

Gräv djupare!

Vår mattelärare har ett favorituttryck - gräv djupare! Antingen skall vi gräva djupare eller också ska vi inte gräva djupare, men det är ett evigt grävande, jag känner mig helt nergrävd!
Kombinatorik och fakultetsräkning

På tal och grävmaskiner så kan man associera till frontlastare vilket får mig att tänka på ett nytt sätt att ta sig fram. De flesta på universitetet använder sig av cykel som framkomligt fordon. Så döm av min förvåning då det utanför fönstret under mattelektionen kommer farandes en man åkandes i en frontlastare! Sen fick vi bevittna hur denna frontlastare, innehållandes mannen, var nära att meja ner en stolpe :-)
Man på frontlastare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Värt att tänka på är att väldigt få blir mer än 4! gamla.

Helena sa...

Jag tänkte faktiskt på den diskussionen när killen började fakultetssnacka :-) Men Tant Anna har bara 17 år kvar...