måndag 31 december 2007

Nyårsafton med känsla av utrikeskorrespondent

Efter nyårsbönen (kyrkan) kom Ken och Mia hem till mamma och pappa. Totte och Anders kom också ner på lite glögg.

Ken

Mamma

Kristofer och pappa

Anders

Därefter åkte jag och tre killar hemifrån till ett party i Göteborg. Där träffade vi Helena (vars lägenhet vi invaderade) och en salig blandning nytt folk. När det var dags för nyårsraketerna blev det spännande. Jag har aldrig sett så många raketer på samma gång. Eftersom vi stod på en balkong på 11:e våningen fick vi uppleva dessa i "jämhöjd" med oss själva. Jag kände mig som värsta utrikeskorrespondenten mitt i krig där jag tog kort med raketer tjutandes runt öronen. Så skönt att det inte är krig! Helena tyckte tillslut att det var dags att dra för glasrutorna. Bara några sekunder senare exploderade en raket på rutan.

Göteborg

Raket

Mer raket

Ännu mer raket

Efter ett hälsat varandra gott nytt år och kommit fram till att vi inte behövde ringa polisen (det var bråk nere på gården) lekte vi en kul lek. Kristofer gör sig strålande då han imiterar en bordshare :-)

Me and grabbsen

Vi igen :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, de var lite nära de där raketerna. :)
Men det har slutat att tjuta i öronen nu i alla fall.