onsdag 17 september 2008

Israel och fint samspel

Jag ska åka till Prag och Israel! På fredag bär det av till Sthlm och på lördag morgon åker jag, Daniel och Kajsa till Prag. På kvällen ansluter Christian och vi åker till Israel där vi ska resa runt i hela landet. Coolt! Jag har varken varit i något asiatiskt land eller i Prag tidigare. Det ska bli jättekul!

Tre av fyra resenärer

Jag och Kajsa har i alla fall kommit på att man kanske behöver planera lite innan en sådan här resa. Därför ringer våra telefoner lite titt som tätt. Kajsa har just fixat gemensamma tabletter om någon råkar ut för magsjuka och jag har kollat upp försäkringar. Eller ja, jag och Kajsa har kollat upp försäkringar men på lite olika sätt :-). I det senare fallet har även Christian kollat upp en del, fast utan vår vetskap ;-) Vi har tillsammans dissat en orolig mammas förslag på en supervaccinationsspruta som hon tyckte kunde vara bra att ha. Det blir istället variant light för mig. Det finns så många platser i världen som jag skulle vilja se! But hey! Jag kommer ju för hoppningsvis att ha ett jobb där det finns utrymme för resande. Åtminstone sommartid.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha mer cred för mitt försäkringskollande!!!

Helena sa...

Hahaha! Hade du bara skrivit förståeligt i ditt första sms till mig hade jag sluppit att kolla upp det alls .-) Men bra jobbat, Othz! Du kunde väl bara sagt att du redan visste allt innan jag drog hela harrangen för dig.

Anonym sa...

Hej!

Vad kul det låter med Prag och Israel! Jag hoppas att ni får det bra! Men du, det är nog säkrast att lämna alla "Lottafasoner" i Sverige... :)

kram markus

Helena sa...

Men Markus, "Lottafasoner" är ingenting man planerar. De bara blir...

Anonym sa...

Jag vill ha mer cred! :D

Helena sa...

ok! Christian hade kollat upp med sitt föräkringsbolag och visste precis vad som gällde! Så när jag, snäll som jag är, ringer för att meddela Christian hur saker och ting fungerar och vilket papper han ska se til latt ha med sig sitter Christian i lugn och ro och lyssnar på hela harrangen för att slutligen avbryta med: "Alltså har du någon slags känsla av att du berättar saker som jag inte redan vet? Jag är en ansvarsfull människa och har redan tagit reda på detta."

Såå, jättebra jobbat, Othz! För övrigt har Kajsa fixat tabletter om någon av oss inte skulle tåla maten, så det behöver du inte tänka på. Å den stora nyheten är Daniels förebyggande bakteriekupp. Ingen kunde blir mer förvånad än jag! Den måste du få höra om...

Helena sa...

Förresten, Markus... Den där bussen som aldrig kom och som gjorde att jag firade mors dag med Er mor i Borås istället för med min i Skepplanda... Vissa hävdar att den visst kom. Mycket märkligt! Jag var ju på plats tio minuter innan bussen anlände och stod där uppenbarligen en timme efter att den hade gått. Konstigt! Men det blev i alla fall väldigt bra att jag inte åkte med, på det sättet sparade jag i slutändan en bussresa. Men det är en annan historia.

Anonym sa...

Tack Helena, nu känner jag mig betydligt mer rättvist behandlad. Nästa gång kan du väl bara skriva som det är från början!
;)

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...

kram markus