söndag 14 september 2008

Galet mycket spex - igen

Idag var sjätte spexrepdagen i rad. Både igår och nu imorse kom Annika för att sjunga med oss. Fokus låg på agerande, inlevelse och samspel istället för på teknikaliteter och skönsång. Passade mig utmärkt :-). Vi delades in och fick olika tider vilket ledde till att jag och David fick köra mot/med varandra. Vi fick grymt bra kritik på samspel. Kul!

Annika ser till att vi sjunger upp med snabbvarianten "raj-raj".

Nu på morgonen fick vi bland annat sjunga varsin låt där vi själva bestämt tre olika känslor som vi inte fick säga utan som skulle gissas av publiken. David gjorde en underbar tolkning av en överglad "Hönan Agda" och jag fick till en rätt förtvivlad "Son of a preacher". (Dessa sånger har inget med själva spexet eller våra egentliga karaktärer att göra). Därefter fick vi sjunga samma sång fast med olika känslor fast fortfarande samspel. Exempelvis den ene älskar den andra och den andra vill döda den förste. Eller en är en gammal gubbe och den andra en diva. Det blev en del intressanta tolkningar :-)

David improviserar

Kvällens scenrep blev lite annorlunda. Vi skådisar och de båda regissörerna var riktigt trötta. Det gjorde inte saken bättre att jag och David fått det tidiga morgonpasset samt det sena kvällspasset. Vi glömde av repliker som suttit länge men gjorde samtidigt en av de bästa scener vi någonsin gjort. Innan det sista repet hann jag med lite Lindy hop också. Det var riktigt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, jag tror att jag har pluggat tillsammans med Annika en gång i tiden ... eller så är hon fantastisk lik en annan Annika ;-)

Helena sa...

Mycket möjligt att du har :-)