onsdag 18 juni 2008

Stads-tour

Det där med att vara kvar i stan och ta det lugnt blev det inte så mycket med. Jag har bara en dag på mig att städa lägenhet, packa och allt annat som ska göras innan jag för sista året åker hem-hem. Bland annat skall saker lämnas tillbaka till folk. Ett par stövlar här, skivor där, hämta böcker, lämna blommor till biblioteket o.s.v. Erik som kommit hem från Australien följde med på rundresa två för dagen. Till tre av ställena. Kvällen avslutades med te och snack i Jonas soffa.

Den traditionella "inför-sommaren-glassen" i min trädgård.

När vi var längst bort i stan mot elljusspåren visade Erik en undangömd glänta med damm, träbroar och "Maria Gripe-slott". Coolt!

Jag på den fina bron. I dammen simmade en orm. Vi tror att det var en huggorm.

Halv elva på kvällen och ljust. Me like!

1 kommentar:

Ulrik sa...

Ojdå, inte visste jag att man kunde låna blommor från biblioteket? :-)