torsdag 19 juni 2008

Hem-hem och planering

Sista morgonen i stan för terminen. Det blev lite tight innan bussen skulle gå. Erik som kom över för att hjälpa mig med en väska tyckte också att det var lite tight.

Morgontur med balkongblommorna till Ulrik

När jag kom till Göteborg tänkte jag ta en buss hem. Men pappa och Daniel skulle komma förbi stan en halvtimme senare så jag tänkte vänta på dem. Den halvtimmen blev drygt en timme tack vara trafikstockning. Under tiden fick jag sällskap av en blind dam som diskuterade allt möjligt från grädde på jordgubbarna till sin livmoderoperation för dem som ville höra på, och några till.

Väl hemma kom några av kompisarna över för att planera något till Ingemars 50-årsfest imorgon. Han önskar sig pengar till en friggebod så Ida hade hittat en fågelholk som med lite fantasi såg ut som en friggebod där vi kunde lägga våra pengar.

Ida skrattar så att hon gråter under planeringen

Här testar vi om det går att spela happy-birthday på flaska :-)

Inga kommentarer: