lördag 28 juni 2008

Lyxåk och högklackat

Idag var jag på dop för mitt kusinbarn. Trevligt, trevligt! Å vansinnigt god mat! Jag råkade hamna bredvid den ende som bodde i Gbg. Eftersom mamma och pappa som jag åkt ner med skulle vidare behövde jag ta mig till Gbg på annat sätt. Så jag fick åka med! Killen som skulle köra var jättetrevlig. Å vilket lyxåk han hade! När vi kom ut till bilen stod där en glänsande BMW med låga skinnsäten, automatisk bilbälteshjälp och annat flott. Så där åkte man genom sommarsverige men kunde lika gärna varit med i någon amerikansk lyx-tv-serie :-)

Jag åkte i mina finkläder, klänning och högklackat, med en ryggsäck. Dock hade jag råkat glömma gympaskorna i mammas och pappas bil. Så jag var helt enkelt tvungen att knalla runt Gbg i klänning och fånsmå klacksteg. Lite jobbigt. Vissa kläder passar bättre i BMW än på spårvagn till Kortedala. Rätt sak på rätt plats känns som ett bra uttryck.

Inga kommentarer: