lördag 9 maj 2009

Utomhuskravallen

När jag började på Universitetet var Utomhuskravallen en favorit. Det var vår, det var ljust och det var livemusik. Sedan dess är det den kravall jag försökt gå på. Ofta regnar det men ibland är det fint. Jag hade glömt av att den var just idag men blev påmind av en vän och skaffade sedan biljetter till mig och Hedman som vår vana trogen gick på utomhuskravall :-) Redan i märkesbacken såg vi en ambulans och under en bro någonting som såg ut som en stor blodpöl. Det var rätt otrevligt. Resten av kvällen var däremot trevlig. Vad är det egentligen för skillnad på studenter och ickestudenter? Fulla studenter blir sällan otrevliga medan det förekommer bland fulla människor på puben. Strange.

Martin skall åka rebusrally imorgon och behövde sovplats. Jag drog på mig overallen för sista gången.

Lite x-cm blir oundvikligt på U-kravaller :-)

Inga kommentarer: