tisdag 26 maj 2009

Förvånad lindyinstruktör

Ikväll hade vi en extra lindyhopsfrivilligdans. Det var bara jag, Henrik och Jonatan där. Hela salen för oss själva i nästan två timmar :-) Trodde vi. Bäst som jag och Jonatan tränade på en ganska snabb låt märkte jag att ett par killar stod i dörren. Jag tänkte inte mer på det eftersom det händer att innebandykillarna stannar när de går förbi. Men när låten gick mot sitt slut tittade jag ut genom fönstren på ena kortsidan och såg att det kryllde med folk som stod och tittade. Vi hejdade oss och ett en våldsam applåd bröt ut. Det visade sig att det var ett helt gäng musiker från en gymnasieskola som var ute på turné och tydligen skulle sova just i vår träningshall denna natt. De var dock väldigt trevliga och sa att det gick bra att vi stannade och dansade färdigt. Jag började dansa med Henrik och Jonatan började snacka med några av musikerna. Helt plötsligt insåg jag och Henrik att Jonatan helt sonika höll på att dela upp eleverna i par för att lära dem lindyhop. Innan jag visste ordet av ropade han in mig som följare och sen hade vi helt enkelt ett första intropass med dem. Jag vet inte vilka som blev mest förvånade. Vi som helt plötsligt höll lindylektion eller de som helt plötsligt lärde sig dansa lindyhop i sin sovlokal :-) Fantastiskt kul var det i alla fall :-)

Henrik eller Jonatan försöker dansa följare

Jag och Jonatan håller lektion :-)

Inga kommentarer: