fredag 15 maj 2009

Dags för Gbg-varv!

Idag åkte jag till Gbg och slottskogsvallen för att hämta ut min nummerlapp. Jag har ärligt talat inte varit så frisk i veckan och knäna värker fortfarande, men dte skall väl kunna lösa sig till imorgon hoppas jag. Väl på plats var det riktig härlig stämning. Det kanske blir lite kul ändå! Göteborgare är ju så härliga. En kille frågade om det var första gången jag sprang och undrade om jag var nervös. Jag sa att det var jag nog varpå han svarade: Det är ingen fara, det klarar du fint! Det är en göteborgare i ett nötskal. Naturligtvis har han ingen aning om jag kommer att klara det eller inte men ändå hjälper det med en positiv anda :-)

Jaha ja. Då ska man få sin nummerskylt.

Vad gör mitt namn i sådana här sammanhang?

Här ska man gå i mål. Jag är lite skakig, har ju fortfarande ont i knäna, kan de verkligen hålla på asfalt i 21 km? Samtidigt VILL jag verkligen springa nu. Annars har jag ju varit ute i spåren HELT i onödan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara lite nyfiken, vilken förening skulle du sprungit för?

Helena sa...

Jag skulle ha sprungit för fMpoF, föreningen mansgrisiga pateter och flickhatare. Jag är lite nyfiken på ditt förnamn, Herr Anonym, har en känsla av att jag vet vem du är... ;-)