lördag 30 maj 2009

Micke och Nina - bröllop!

Så kom den stora dagen D för Micke och Nina. Tyvärr fortsatte jag att vara lite sjuk och det tilltog under kvällen så jag fick åka hem just när dansen tog fart - osis! Men om jag bortser från det var det ett fantastiskt fint bröllop! Tyvärr har jag tappat bort mappen med mina fina bilder, så här kommer endast två.

Själva vigseln är det jag brukar uppskatta mest. Jag gråter varenda gång. Det finns väl få brudpar som ser ledsna ut i kyrkan men Micke och Nina fullkomligt strålade lycka och kärlek. Jag blev riktigt rörd. Det enda jag inte kunde begripa var varför ingen stoppade det fruktansvärda oväsen som avslutade gudstjänsten. Det var tydligen ett par vänner som hade FÅTT LOV att sjunga opera som utgångsmusik. Någon con te patirò. Det är ju väldigt märkligt. Mina stackars öron höll på att falla av.

Ett härligt brudpar

Efter kyrkan var det kaffebuffé. Oj, oj, oj vad mycket gott det fanns! Det hade gott räckt som hela bröllopsfesten :-) Dessutom bjöds det på tipspromenad och de som ville kunde "leka" ute i värmen. För en varm dag blev det!

Här är ett exempel på hög ambitionsnivå. Brudparet hade egen etikett på läskflaskorna :-)

Bröllopsfesten var ute på Edsbergs slott vid vattnet. Kanonfint! Allting var så välplanerat att jag blev helt matt å brudparets vägnar. Fantastiskt fin dukning, genomgående rött tema från Ninas klänning :-), väldigt god buffé (men VARFÖR envisas folk med att ha potatisgratäng stup i ett? Men jag kunde välja annat gott att äta :-)), roliga tal, trevlig underhållning, glada människor, en fantastiskt rolig bordskavaljer o.s.v. Av talen att döma har jag vissa likheter med bruden. Man kanske kunde kopiera några av dem så slipper folk fundera på tal om jag någon gång skulle gifta mig :-)

All lycka till i ert äktenskap, kära brudpar!

Inga kommentarer: