lördag 16 maj 2009

Dagen D

Idag fyller jag år. Idag ska jag springa Gbg-varvet. Idag är jag sjuk. Undrar om jag har feber. Umm. Undrar om jag kan springa ändå. Jag ringer Hanna, hon är läkare men inte så kinkig. Hanna sa nej. Alla andra sa också nej. Jag vill springa ändå. Jag får inte. Det går inte. Daniel försökte muntra upp. Han föreslog att jag kunde springa mitt eget Gbg-varv runt en karta av Göteborg. Jag har ingen karta, men jag ska i alla fall springa runt huset. Minsann. Daniel och Kajsa får vara publik. Heja alla mina kompisar som ska springa idag! Jo, vi spelade in en kortfilm när jag sprang också. Med intervju och så. De vanliga frågorna: hur är stämningen? Hur känns det? Känns detta över huvud taget som Göteborg? Eftersom det tyvärr var väldigt få folk som skulle springa det externa Gbg-varvet hade jag lite svårt att veta om det gick till höger eller vänster om huset. Jag fick chansa. Kan tillägga att jag kom i mål först. Tyvärr kan jag inte lägga ut filmen eftersom jag inte vet hur man gör.

Ha den äran, kära Helena (som ligger och surar i sin säng för att hon är sjuk och har ont i knäna) på din födelsedag!

Stackars lapp som inte får springa.

Det bästa som hände idag var en promenad. Sen var det lika bra att plugga, det blev ändå inget av det jag hade tänkt.

Inga kommentarer: