tisdag 14 april 2009

Jack-stafett och stadskul

Det är ju lite tråkigt det där med att glömma saker. Konstigt att inte ta med sig sin jacka? Synd också att både kamera och mobil låg just i jackan. Ja, ja. Nu blev det så att Johanna hade möjlighet att komma in till stan med den. Tyvärr hade även hon glömt den (härmas inte!) samma morgon så lillebror Jacob fick rycka ut. Kedjan som följde blev således: Birgit tar hundpromenad över till Henricssons och lämnar min jacka, Johanna glömmer jackan och ringer Jacob som går över med den till någon som skall till samma gymnasium som Johanna, överlämnar jackan till Johanna som tar med den in till stan till mig. Man tackar!

Snygga "systrar" på stan :-)

Naturligtvis hade mobilen laddat ur sig. Vad skulle man göra år det? Jo, förklara för Mac Donaldspersonalen att det vore lämpligt om jag fick låna deras strömuttag. Ni ser mobilen på laddning i bakgrunden :-)

Det är som om jag hörde en sång, historien upprepar sig! 80- tal, varför tillbaka till 80-tal? 80- tal, du är min död mitt 80-tal...

Inga kommentarer: