söndag 5 april 2009

Gbg-varvet

Har jag nämt Göteborgsvarvet? Det är ett onödigt långt (21 km) lopp som springs av mindre vetande människor varje år. Vi behöver inte gå in på hur det gick till, jag vet inte riktigt om jag ens vet själv, men i år är jag anmäld. Till mitt försvar kan jag säga att det INTE var jag som anmälde mig och att det INTE var jag som köpte de gröna träningsskorna som står innanför min dörr. Däremot är det min personliga övertygelse att det är oerhört tråkigt och dessutom gör ont att springa. Vi får se om detta varv kan ändra på denna övertygelse. Att det till på köpet innebär att jag missar SOF är inte heltrevligt, inte heller det faktum att jag kan räkna med benhinneinflammation på självaste födelsedagen. PUST, STÖN och SUCK. Får väl erkänna att jag inte riktigt börjat träna än - alls.

Jag och Kajsa hittade ett fint konstverk

När vi var ute och gick hittade vi även en 400-metersbana. Därmed började min träning. Visst är jag duktig, Christian?

För er som undrar exakt hur långt, jobbigt och regningt varvet är kan ni få en uppfattning genom att titta här: http://se.running.adidas.com/goteborgsvarvet.asp

2 kommentarer:

Othz sa...

Mycket duktig!!!

Helena sa...

Bra! Fint! Spontant! :-)