lördag 27 december 2008

Skeppis

Förmiddagen tillbringades med en långpromenad med Birgit och hennes hund Buster. Buster är den mest julbente fån-tax man kan tänka. Men jag älskar honom. Hunden är rätt gammal för att vara hund men tror fortfarande att han är en mycket älskad valp :-) Det var så otroligt SKÖNT att få vara på "hemmaplan" igen. Skepplanda är ett samhälle men på ena sidan ligger verkligen "landet" vilket jag verkar behöva med jämna mellanrum. Jajemen till och med en traktor ute på åkrarna. Birgit är en av dem jag alltid försöker träffa när jag är hemma, hon är så klok och vis att prata livet med. Sen gick vi hem till Birgit och åt en god soppa tillsammans med hennes man Arne och Buster smutsade ner mina jeans med sina blöta tassar.

Härliga vyer, trots mörka åkrar

Landet :-)

Buster

Inga kommentarer: