söndag 25 november 2007

Vantar och presidenter

Så var det dags för en sån där riktigt seeeeeg men härlig morgon. När jag vaknade till att solen sken in genom persiennerna var Kristofer redan vaken. Det är mysigt att ha någon att prata med på morgonen. Efter en sen frukost var det dags att ge sig ner på stan tillsammans med Maria. Vi skulle bland annat lämna tillbaka lite kläder jag inte tänkte behålla. Bland annat min "smygare-kappa".

Tror att jag ska skicka ett kort till Barnaby :-)

På torget fick Mia för sig att hon behövde vantar. Vi stod ganska länge vid "fårskinns-ståndet" och pratade med försäljaren. Han fick sig ett gott skratt när jag vände på min egen vante och ansåg nog att jag var i större behov av nya vantar än vad Maria var.

Kristofer och Maria vid fårskinnsståndet

ganska hel...

mindre hel...

Lite senare dök vi in på ett mysigt café där några andra dök upp.

Ute faller snö...

Kvällen var avsatt till pizza mm med Karin och Maria. Vi kom på att det var hemskt längesedan någon av oss spelade kort och satte igång med "neger och president". Jag behöll min presidentpost länge tills jag slutligen knäcktes.

Kristofer med rivjärnet

Maria antecknar viktiga saker. Här antecknas vad Karin ätit till lunch

Jag och Karin sjunger antagligen något fint

Därefter tog vi fram datorn och till min förtjusning upptäckte jag att man kunde se på de flesta Tv-programmen på SVTs hemsida. Så vi tittade på "Centralskolan" och "Doobidoo" m.m.

Inga kommentarer: