tisdag 20 november 2007

Det händer på Åhlens

I går tog jag en ledig eftermiddag. Jätteskönt! Passade på att laga cykeln och gå på stan.

Inne på Åhlens kom jag att tänka på andra gånger när jag varit på Åhlens. Ett par dagar efter morden här i stan (ett par år sedan) gick jag och en kompis runt bland parfymerna då flera polisbilar stannar utanför. In rusar kravallklädda poliser uppför rulltrappan. Efter ett tag kommer de ner med en kille mellan sig. Killen hade jackan över ansiktet. Då visste man inte vad det gällde. Det kunde ju ha samband med morden, men det hade det antagligen inte.

En annan gång stod jag och samma kompis i ett omklädningsrum just inne på Åhlens då de utlyser tyst minut för Anna Lind.

Det händer inne på Åhlens, nästa gång hoppas jag på en mer positiv händelse.

Inga kommentarer: