onsdag 28 november 2007

Slabbemaja med potential?

Redan som liten älskade jag vatten. Ju fler vattenpölar det fanns att hoppa i desto mer lyckad var promenaden. Så fort jag blev stor nog att stå på en stol "hjälpte" jag gärna mamma att diska. Om hon sedan försvann till telefonen i så mycket som en minut kunde hon hitta hela mig i diskhon, med kläder och skor på: "plaska kojjit". Jag var nog en riktig slabbemaja.


Riktigt så roligt finner jag inte vatten vara idag. Däremot blev dagen slabbig. Det var dags att rensa alla rör i badrummet. Duschbrunnen var inga problem. Men sen kom handfatet. Det är väldigt en sån massa delar och gummipackningar det blir om man plockar isär allt. Jag var lite smått orolig över hur jag skulle få ihop allt igen. Men det hade jag inte behövt vara. Jag hade riktig talang. Skiter det sig med läraryrket har jag kanske potential som rörmokare! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånt där är bra jobbigt. Jag fick panik i förra lägenheten och det slabbade över en hel del. Då dök det upp två kvinnor, som verkade ha slutat något tråkigt jobb, och bara gled in å fixade allt sånt där. Istället för att det är fixargubbe, så var det två fixartanter. Ballt.