lördag 3 november 2007

Hem-hemma

Snabbt och spontant bestämde jag mig för att åka hem i helgen. Även Daniel och Kajsa skulle hem en sväng.

Kajsa och Daniel

Jag vaknade till strålande solsken och en kall dag och bestämde mig för att hjälpa pappa kratta löv några timmar. Det var härligt! (Jag har fortfarande men efter skavsåret som uppstod på tummen. Förstod att jag hade helt fel handfattning, varför har ingen lärt mig hur man skall hålla en kratta?)

Pappa räfsar löv

Jag räfsar löv.
Pappa hade fått av tre piggar från lövräfsan och var inte så nöjd med den. Jag lyckades bli av med åtta innan jag var färdig.

Ett av alla lass påväg till komposten.

Resten av helgen var ganska soft, passade på att hinna träffa min kära Tant Anna och många andra av mina kära vänner. Inte minst gosa och leka med Buster, en störtskön hund!

Inga kommentarer: