lördag 24 november 2007

Spindel, pannkakor och telefoner.

I torsdags fick jag besök från hem-hemma. Kristofer skulle på fest och behövde någonstans att sova. Det första han tog med sig in var en gigantisk spindel som efter en del letande lokaliserades och bars ut i ett ben (stackars spindel). Eftersom jag var trött ville jag sova ganska tidigt och hade redan hunnit somna när en telefon ringer. Efter att ha funderat en stund insåg jag att det var min telefon. Kristofer var snäll och svarade och resten av helgen fick han gå under namnet "Helenas telefonsvarare".

I fredags kom en dansare numer boendes i Lund på besök. Det var mysigt :-) Det är alltid trevligt att dansa Lindy när det finns en dansare i närheten. Så varför inte dansa med grannen som man ser nästan varje dag istället?

Jag och Maria dansar i hallen

Pannkakor stektes och åts och sen slappade vi resten av kvällen.

Maria har den fina ovanan att läsa vid matbordet. Men "vem är Björn och vem är Benny" kan rekommenderas :-)

Natten blev ganska sen, men jag hade ändå hunnit somna innan jag åter väcktes av mobilen (cirka 03:15). Det var Kristofer som kom hem och hade glömt av koden :-)

1 kommentar:

Max sa...

Ja det var mysigt!

Goda pannkakor var det också!