fredag 13 februari 2009

Ska det va så här?

Imorgon är det som bekant alla hjärtans dag. En mycket märklig dag och månglarnas bemärkelsedag om någon ;-) Själv föredrar jag att kalla den för "håna singlars dag" vilket Ida så skarpsinnigt namngav den till när vi var någonstans i 16-årsåldern.

Nu till saken. I år infinner sig denna dag en lördag, borde det då inte vara idag som alla vykort, kärleksbrev, rosor, chokladogram, cerenader, dikter och annat fint borde komma indimpandes genom brevinkastet? (Ja, alla som kommer "utifrån" världen åtminstone.) Men vad hände? Vad damp ner genom brevinkastet? Tidningen Skolvärlden från Lärarnas Riksförbund.

Bara. Endast. Enbart. Alena.

Tragiskt! Jag brukar åtminstone få ett kort från Ida, eller numer Ida och Mattias ;-)

Inte för att dagen i sig är så märkvärdig. Är lite kluven till en sådan dag. Men det hindrar väl inte att det kommer lite sådana där fina saker i brevinkastet ändå? Att jag själv inte skrivit något kort tycker jag på intet sätt hör hit. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att Ida kan komma på så bra saker...

Och faktum är nog att det faktiskt hör lite till saken att du inte skrivit något kort eller gjort något annat själv!

JHH sa...

Jag har skickat sms ;) missa inte att läsa det :) KRAM

Helena sa...

Tack för sms Hannis! Det var väldigt fint och högst underhållande :-). Du e bra du! Men det var ju en tragedi detta med Brölle... Jag får nog hitta ett nytt span åt dig ;-) Kram!